2009年6月4日 星期四

如果它折磨著我~If It Kills Me

If It Kills Me
~by Jason Mraz

Hello, tell me you know 哈囉 ! 說你會懂
Yeah, you figured me out 對 我被你看透
Something gave it away 有些事就讓它隨風而逝
And it would be such a beautiful moment 它會是個多美麗的時刻
To see the look on your face 妳臉上的表情
To know that I know that you know now 說明了你懂了

And baby that's a case of my wishful thinking 也許這只是一廂情願
You know nothing 妳什麼也不知道
well you and I 因為我和妳
Why, we go carrying on for hours, on and 在一起幾個小時
We get along much better 會比你男友
Than you and your boyfriend 更適合你

Well all I really wanna do is love you 我真正想要做的是愛妳
A kind much closer than friends use 比朋友更親密的朋友
But I still can't say it after all we've been through 但是在歷經這一切後,我還是說不出口

And all I really want from you is to feel me 我真的想要妳感覺到全部的我
As the feeling inside keeps building 對你的愛越來越深
And I will find a way to you if it kills me 如果它折磨著我 我將找到解決的方法
If it kills me 它折磨著我

Well how long, can I go on like this, 多久 還能忍耐多久
Wishing to kiss you, 吻你的衝動
Before I rightly explode? 在我在抑制不住前
This double life I lead isn't healthy for me 這樣的壓抑生活著對我不太好,
In fact it makes me nervous 實際上它使我很緊張
If I get caught I could be risking it all 就算有風險 仍要放手一博

Baby there's a lot that I miss 寶貝 我錯過太多
In case I'm wrong 若我錯了

If I should be so bold 如果我真這麼大膽
I'd ask you to hold my heart in your hand 我要你握住我的心
Tell you from the start how I've longed to be your man 要從頭告訴妳自己的心早已屬於妳
But I never said I would 但是我始終不曾說出口
I guess I'm gonna miss my chance again 我猜測我將要再次錯過我的機會

歌詞參考處



這....就叫做是~愛在心裡口難開呢!!!
非常傳神的好歌唷^^

看現場:

沒有留言: